Coenen schuifdak

Lees meer
25-09-2016 22:35 - 25-09-2016 22:36 #163764 door J.T. Sikkema
Coenen schuifdak is gemaakt door J.T. Sikkema
Ik heb een coenen schuifdak in mijn Amazon uit 1969. Ben bezig de auto af te bouwen. Probleem met het coenen schuifdak is dat het schuifdak in gesloten toestand niet goed omhoog komt, niet goed in lijn ligt met het dak. Als ik een klap aan de binnenkant geef, dan schiet het dak met een klik omhoog. Het schuifdak sluit dan bijna aan met het dak.
Vragen:
- heb ik wat vergeten te monteren?
- is de aliminiumstrip, die ook het afdichtingsrubber klemt, versleten. In de aliminium strip vindt ook de vergrendeling plaats als het dak gesloten is.
- is het schuifdak ook af te stellen?

Ben benieuwd of anderen ook dit probleem kennen. Op de gezellige beurs kon ik niemand vinden voor een goed advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2016 22:23 - 26-09-2016 22:24 #163781 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Coenen schuifdak
Aan beide kanten zit inderdaad een aluminium strip, die een beetje ingedeukt is na al die jaren. Daardoor kan het zijn dat de heveltjes aan beide kanten het dak niet meer goed omhoog drukken.

Vervangen of dikker maken van de strip is dan denk ik de oplossing.

Ik moet mijn dak ook nog steeds monteren...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2016 11:39 #163788 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Coenen schuifdak
Goedemorgen,

De ingbouwde schuifdaken betreffen het patent van Coenen, welke door Hollandia is overgenomen. Coenen was met inbouw van schuifdaken gestart in de jaren '50, maar is later meer als schadeherstel verder gegaan. Oorspronkelijk waren er 3 vestigingen van 3 broers (Den Haag, Utrecht en Tilburg). Zover ik weet is alleen nog een Coenen in Utrecht vlak naast de Douwe Egberts vestiging. Hollandia bouwt nog steeds moderne schuifdaken in (glas), heb er ooit de 4 afwateringsslangen wel gekocht in die in mijn Amazon daarmee vervangen. Het probleem wat je beschrijft ken ik niet, wellicht wat smeren van het bovenmechanisme als het dask open is.
Met groet&
Jan Venema
lidnr. 3046

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.