- Berichten: 10
Achteras Volvo 164 onder een Volvo 145 van 1974 monteren
- Kees Versluys (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Mijn Volvo 145 van 1974 USA import heeft een 4 v handbak. Wat getallen die op mijn achteras van de Volvo 145 staan, 4,10:1, 255802, 289026 deze staan op een messing plaatje. gegoten ???384195/P13.
Klopt het dat dat kan, o.a. die handelaar in Friesland bied dezelfde assen aan voor een 140 en 164. Ergens gelezen dat de tussenas te kort of te lang kan zijn en een fles groter e/o kleiner is, dit zijn toch redelijk makkelijk op te lossen zaken of maak ik een denkfout. De as die ik op het oog heb van een 164 heeft ook een gunstigere verhoudingsratio.
Hoor het graag en alvast bedankt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2053
ik zou niet weten waarom een 164 achteras niet onder een 145 zou passen. Tussenas/kardanas korter of langer zul je niet merken als je alleen de as zelf vervangt, die zit dan weer op dezelfde plek aan de bevestigingsdelen ervoor naar de karrosserie toe. De flens van een 164 zal altijd groot zijn en die van je eigen as is origineel ook groot.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Versluys (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 10
gr. Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Versluys (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 10
Bedankt voor je antwoord wat nieuws voor mij is. Nog wel een vraag wat bedoel je met die torsie-as is dat de stabilisatorstang? Ik versta onder een torsie-as de vering, schroefveren e/o bladveren i.p.v..
Hoor het graag.
Gr., Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 134
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 785
Een kennis heeft dit ook gedaan maar de vierde versnelling bleek nauwelijks bruikbaar.....
gr, Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Versluys (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 10
Wat is aan te raden wat ratio verhouding betreft ipv een achteras met een ratio van 4.10 en de vierde versnelling nog wel normaal te kunnen gebruiken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3377
En voor de rest is het rekenen oude as tegen over de 164 as.
Engine and powertrain
The 164 was powered by a 3-litre overhead-valve B30 engine, a 6-cylinder derivative of the B20 4-cylinder engine that powered most other Volvo models.
1969–1971 models were all equipped with dual Zenith Stromberg 175CD2SE constant-depression carburettors. In 1972, Bosch's first volume-production electronic fuel injection system, D-Jetronic,[5] was offered as optional equipment. Carburettors were dropped and "D-Jet" became standard equipment for the 1974 model year. Cars equipped with the fuel injection were badged as 164E models, the "E" standing for einspritzung (German for "injection"). Like other fuel-injected Volvos, the 164E models gave improved performance and driveability with less toxic exhaust than their carburettored counterparts.
Performance:
Volvo 164E 160 PS (118 kW) DIN. Acc 0–100 km/h 8.7 sec. Acc 0–160 km/h 24.4 sec. Top speed 193.5 km/h.
Volvo 164E automatic 160 PS (118 kW) DIN. Acc 0–100 km/h 11.9 sec. Acc 0–160 km/h 35.2 sec. Top speed 188 km/h.
References: Autozeitung nr 8-1972 and Autozeitung nr 1-1973.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.