- Berichten: 139
Aansluiting BW 35 van 240 op 164, past dat ?
- Ernest Zethof
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Sowieso de bekabeling van de inhibitor switch.
Zie ook www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/25317-bw35-sensor#159462
En zie ook dit topic www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/9725-a...at-deel-2-welke-type? voor info over verschillende types.
Uiteraard is het bellhouse voor een B20 anders dan voor een B30, maar ik denk dat die zelfs gewoon uit te wisselen zijn als je kijkt naar de foto's in deze advertentie www.volvokv.nl/forum/onderdelen-volvo-te...omaat-voor-volvo-164
Ik zou zeggen, als de overall lengte hetzelfde is, past het wel / is het passend te maken.
Maar of het een kloppende vervanger is, is een tweede (en durf ik niet te zeggen).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
bij een volvo van die leeftijd kan er van alles zijn veranderd in de loop van de jaren; er is maar op 1 manier zekerheid te krijgen, en dat is zelf nakijken of dmv fotootjes.
De facts op dit forum leiden ook bepaald niet tot zekerheid, immers ik heb 2 x een 244 DL van 1975, 1 met een B20 motor en 1 met een B21 motor. De beide motoren werden dus gewoon naast elkaar geleverd.
Ook het verhaal over een sterke BW 35 en een minder sterke BW 35 is in de documentatie niet terug te vinden; wel dat de BW 35 niet sterk genoeg (meer)was en is opgevolgd door de BW.55. Beiden met slechts 3 versnellingen vooruit. Voor de B21 werd een ander belhuis gebruikt en werd meestal oliekoeling toegepast maar ik ben er ook wel eens tegengekomen zonder oliekoeling. Volvo was niet helemaal consistent in de aflevering en soms verschilden de in Belgie geassembleerde exemplaren van de echte zweedse exemplaren.
De moraal: eerst goed kijken en dan kopen!
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Cor Kraaijeveld schreef : De facts op dit forum leiden ook bepaald niet tot zekerheid, immers ik heb 2 x een 244 DL van 1975, 1 met een B20 motor en 1 met een B21 motor. De beide motoren werden dus gewoon naast elkaar geleverd.
Het kan ook zijn dat je 244DL met B20 in 1974 is gebouwd, maar pas in 1975 op kenteken is gezet. De B19- en B21-motoren werden vanaf eind 1974 geleverd.
De BW35 voor de B30 had een grotere koppelomvormer dan die voor de B20.Cor Kraaijeveld schreef : Ook het verhaal over een sterke BW 35 en een minder sterke BW 35 is in de documentatie niet terug te vinden; wel dat de BW 35 niet sterk genoeg (meer)was en is opgevolgd door de BW.55.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ernest Zethof
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Groet en nogmaals dank voor de reacties, super !
Ernest
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.